Deze 5 belangrijke skills leer je als Accountmanager Binnendienst
08 - 12 - 2020Zeker aan het begin van je carrière is het belangrijk om jezelf te ontwikkelen. Bij Zelfstroom vinden we jouw ontwikkeling het belangrijkste wat er is. Onze teamcaptain Jorik groeide van Accountmanager Binnendienst uit tot teamcaptain met zijn eigen salesteam. We vroegen Jorik naar de 5 belangrijkste skills die hij heeft geleerd als Accountmanager Binnendienst. Wedden dat deze ontwikkelpunten je verder helpen in je carrière?
1. Klantgericht denken
Jorik: “De eerste week leer je alles over zonnepanelen. Maar met alleen die kennis geef je nog geen goed advies. Onze trainers leren je om uit alle informatie de juiste dingen te selecteren en te adviseren aan de juiste klanten. We hebben zelfs een echte Zelfstroom Academy! Ook luister je intensief mee met de beste verkopers. Door goed te luisteren en dóór te vragen, ontdek je wat mensen écht willen.”
Wist je dat onze klanten ons gemiddeld een 8,7 geven en 94% van onze klanten ons aanbeveelt? Zijn we trots op!
2. Commerciële vaardigheden
Enthousiasme, energie en overtuigingskracht zijn de natuurlijke elementen van een verkoper. Maar ook al ben je van nature commercieel, je kan altijd groeien als verkoper. We helpen je bij het vinden van jouw eigen stijl en we leren je om te gaan met verschillende typen mensen. Jorik: “Het is belangrijk om je kracht zo goed mogelijk te benutten. Enthousiast ben ik wel, maak je geen zorgen. Door mijn gespreksstructuur aan te scherpen, voer ik nu veel betere gesprekken. En dus scoor ik beter, mooi is dat!”
3. Resultaatgericht werken
Alles wat je dagelijks doet moet bijdragen aan het behalen van jouw gestelde doelen. Dat is niet altijd even makkelijk, zegt ook Jorik. “In trainingen en coachingsessies leer je om goed om te gaan met je tijd. Niemand is perfect. Het is veel belangrijker om realistische doelen te stellen en om te focussen op wat echt belangrijk is.”
4. Samenwerken
Ook al heb je een flinke persoonlijke salesbonus, je werkt hier niet alleen. Jorik: ”Door samen te werken kom je verder, daar geloven we in. Zo heb ik geleerd om feedback te geven en te ontvangen. Soms is dat lastig, maar ik probeer om feedback niet zien als kritiek. Iemand helpt me om beter te worden.”
5. Balans vinden tussen werk en privé
Gezond leven, regelmatig rust nemen, voldoende bewegen, gezond eten en positief door het leven gaan. Ontspannen vinden we even belangrijk als hard werken. Jorik: “Die balans vinden is niet altijd even makkelijk, maar Zelfstroom helpt je daarbij. De teamcaptains staan altijd voor je klaar. Maar ook je teamgenoten helpen je; door eerlijk naar elkaar te zijn blijft de sfeer goed en worden we samen beter!”
Van salestalent tot teamcaptain
Je begint als Accountmanager Binnendienst, maar er is een duidelijk ontwikkelpad voor je uitgestippeld. Zo is Jorik in drie jaar tijd gegroeid van salestalent tot teamcaptain. Jorik: “Het ultieme doel is dat iedereen uiteindelijk coach of teamcaptain wordt. Om dat te bereiken, deel ik mijn kennis met mijn teamleden. Van Zelfstroom krijg ik nu ook extra tijd om te coachen. Mijn basissalaris is hoger, zodat ik mezelf minder hoef te focussen op mijn eigen salestargets. Ik maak nu anderen beter en dat geeft echt voldoening!”
Je bent er nog steeds?
Dan is de functie van Accountmanager Binnendienst vast iets voor jou! Ga direct naar de vacature. Zien we je snel?