Overslaan naar content

Janou werkt als Customer Care Medewerker bij Zelfstroom. Een veelzijdige functie waar ze haar talent om oplossingen te bedenken goed kan inzetten. Janou laat ons zien hoe haar werkdag bij Zelfstroom eruitziet.

“We beginnen elke werkdag met een dagstart. Hierin bespreken alle teamleden hoe het met ze gaat en wat er vandaag op de planning staat. Ook nemen we de hoogte- en dieptepunten van afgelopen dagen mee, zodat iedereen weet wat er speelt.”

08.50 uur – Cases oppakken

“Tijd om aan de slag te gaan! Ik begin met een kijkje in het systeem waar we cases verzamelen die nog niet zijn opgepakt. Bovenaan staat een verzoek om gegevens van een klant te wijzigen. Dat doe ik meteen. Daarna bekijk ik per case naar wie ik deze kan doorsturen, zodat de juiste collega het oppakt.”

10.10 uur – Webcare

“Onderdeel van mijn werk is webcare. Via social media krijgen we allerlei vragen binnen: over energietarieven, de app, storingen, verhuizingen en nog veel meer. Op de vragen die ik zelf kan beantwoorden reageer ik meteen, de rest zet ik door naar een collega.”

11.40 uur – Klacht oplossen

“We zijn de afgelopen weken bezig geweest om een storing bij een klant op te lossen. Omdat hij door drukte bij onze klantenservice langer moest wachten op een oplossing dan we willen, hebben we hem een bloemetje gestuurd om onze excuses aan te bieden. Hij laat ons weten dat het probleem opgelost is en bedankt ons voor de goede zorgen. Altijd fijn als we als we iemand zo alsnog een positieve ervaring kunnen geven.”

12.30 uur – Pauze

“Na een drukke ochtend ben ik toe aan pauze. Ik loop met een paar collega’s naar de kantine. Hier kunnen we kiezen uit allerlei lekkere en duurzame lunchopties. Ik vind het belangrijk om duurzaam bezig te zijn, dus het is heel fijn dat mijn werkgever dat ook is. Bij Zelfstroom zit dit wel goed.”

13.02 uur – Mail bijwerken

“Ik zit weer achter mijn computer en zie dat ik mail heb: ik mag in januari een training webcare volgen. Vorige week gaf ik aan dat ik mezelf hierin graag wil ontwikkelen. Zelfstroom denkt altijd heel goed mee hoe ze mij hierbij kunnen helpen. Superfijn dat dit zo snel geregeld is.”

14.30 uur – Meekijken met collega

“Omdat ik pas 3 maanden op de Customer Care-afdeling werk, heb ik tot nu toe nog geen eerstelijns contact gedaan. Binnenkort ga ik daar wel mee beginnen. Ik kijk nog een keer mee met een collega en krijg tips om mensen direct aan de telefoon te helpen. Nu al zin om op volle kracht met dit team mee te draaien!”

17.15 uur – Werkdag afsluiten

“De werkdag zit er bijna op. Ik klets nog even bij met een oude collega van sales – hier werkte ik voorheen – en sluit de werkdag af. Morgen start een nieuwe collega. Ik zorg ervoor dat alles klaarligt, zodat diegene in net zo’n warm bad terecht komt als ikzelf 2,5 jaar geleden.”

17.35 uur – Naar huis

“Op de fiets naar huis denk ik nog even terug aan mijn dag. Voordat ik begon op de Customer Care, kon ik me niet zo goed voorstellen wat het werk inhoudt. Inmiddels weet ik dat het ontzettend afwisselend is. Het geeft voldoening dat ik echt bezig ben met oplossingen bedenken. En als klanten dan blij zijn met onze service, is mijn dag geslaagd.”

Solliciteer als Customer Care Medewerker

Wil jij ook een glimlach op het gezicht van Zelfstroom-klanten brengen? Solliciteer dan voor de functie van Customer Care Medewerker. Wij zoeken mensen die ervan houden om problemen op te lossen en altijd een stap verder te gaan dan anderen van ze verwachten.

Benieuwd naar deze functie? Bekijk hier onze vacatures.



Kopje koffie doen?

App of bel direct: +31 (0) 6 29 76 36 81