Tom; leergierig, ongeduldig en sinds november 2017 Accountmanager bij Zelfstroom. ‘Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt’, heeft Tom ondervonden.

Waarom ging je weg?

“Ja, ik ben ‘die ene Accountmanager’ die weg ging omdat het gras groener leek bij de ander. Dit moet ik even uitleggen denk ik”, hij lacht. “Toen ik begon als Accountmanager presteerde ik niet direct erg goed. Ik was nog zoekende in mijn functie en daarom viel ik in het net van een recruiter op LinkedIn. In mijn uitwerkmaand bij Zelfstroom, begon ik ineens heel goed te verkopen. Wat bleek; ik had gewoon wat opstarttijd nodig. Maar dat nieuwe contract was al getekend, geen weg meer terug.”

Wat gebeurde er daarna?

“Toen zat ik bij mijn nieuwe werkgever en kreeg ik spijt. De sfeer was goed maar het werk zelf was niet zo leuk. Dit keer moest ik het volhouden van mezelf; wie weet wordt het leuker. Na 7 maanden wist ik zeker dat ik het niet leuker zou gaan vinden. Jep, ik wilde mijn keus terug draaien. Gelukkig had ik al die tijd contact gehouden met Natasha, Talent Sourcer van Zelfstroom. Zij hielp me weer naar binnen, waar ik met open armen werd ontvangen; fouten maken is nou eenmaal menselijk.”

Meer over Accountmanager bij Zelfstroom

Nieuwsgierig geworden naar de vacature? Klik hier om de vacature te lezen. Heb je vragen? Neem dan gerust contact op met Talent Sourcer Birgit (birgit.van.herk@zelfstroom.nl).

Ben je nu succesvoller?

“Ja, zeker! Bij de een duurt de opstartfase wat langer dan bij de ander. Je moet namelijk op zoek naar je eigen gespreksstijl. Als je het onder de knie hebt, dan gaat het vanzelf. Mijn prestaties zijn beter en dat is weer goed voor mijn bonusregeling. Ik heb veel van deze switch geleerd. Je werk en werksfeer moeten kloppen. Het is belangrijk dat je het leuk vindt wat je doet. Deze week heb ik bijvoorbeeld veel zin om alle mensen te bellen die vorige week aangaven interesse te hebben. Dat zijn kansen!” Bij de een duurt de opstartfase wat langer dan bij de ander. Je moet namelijk op zoek naar je eigen gespreksstijl.

Hoe typeer je jouw stijl?

“Ik vind het belangrijk dat mensen begrijpen wat het huur- of koopconcept van Zelfstroom inhoudt. Voordeel is er altijd, maar in iedere situatie is het voordeel verschillend. De een wil besparen en de ander wil een bijdrage leveren aan het milieu. Ik moet ervoor zorgen dat ik begrijp waar de klant behoefte aan heeft en vervolgens dat zij zelf hun voordeel gaan inzien. Dat is dan ook mijn doel en dat is héél leuk!”

Werken als Accountmanager bij Zelfstroom?

Ben je enthousiast over de functie Accountmanager bij Zelfstroom? Onze Talent Sourcer Birgit of Nadia gaan graag het gesprek met jou aan om samen te kijken of er een match is. Direct solliciteren? Neem dan contact op met Birgit (06-28 23 52 99/birgit.van.herk@zelfstroom.nl). We kijken uit naar je reactie!